Lähetyskentiltä

Israelin Raamattuseuran Evankelioimisraportti     16.7.2018

Mitä siitä koituu minulle?

”että jokaisella, joka uskoo häneen, olisi iankaikkinen elämä” Joh. 3: 15

Tämä on kysymys, minkä toistuvasti saan täällä Israelissa: ”Mitä siitä koituu minulle?” Kerron heille Kristus Messiaasta ja ihmiset haluavat siitä jotakin, mitä siitä saa. Miten olisi iankaikkinen elämä? Onko se riittävän hyvä?  Ilmeisesti ei kovin monille. Vaikkakin olemme rajallisia ihmisiä, jotka kuolemme lopulta, tuskin koskaan ihmiset miettivät tuonpuoleista elämää. Salomo sanoi, että on parempi mennä surutaloon kuin pitotaloon, koska surutalossa näemme sen, mikä on kaikkien ihmisten loppu ja mietimme sitä. (Saarnaaja 7: 2)

Viime torstaina puhuin kolmelle ortodoksijuutalaiselle nuorelle naiselle ja minulla oli hieno keskustelu heidän kanssaan. Kerroin heille Yeshuasta ja hänen työstään Messiaana ja yksi heistä kysyi: ”Mitä siitä koituu minulle?” Sanoin hänelle, Jesajan kirjassa Jumala sanoo, että Hän on ainoa, joka pelastaa (Jesaja 43: 11). Heti, kun otamme vastaan hänen pelastuksensa uskomalla Messiaaseen, meillä on anteeksiantamus synneistämme ja voimme viettää ikuisuuden Jumalan kanssa. On surullista nähdä, että nämä Raamatun käsitteet ovat vieraita useimmille uskonnollisille ihmisille.

Kun sanoin hänelle, että hän on syntinen ja tarvitsee pelastusta, hän viipymättä sanoi minulle, että minä olen syntinen. Olin samaa mieltä: ”Kyllä olen”. Sanoin hänelle, että me kaikki olemme syntisiä ja ainoastaan uskomalla Yeshuaan ja hänen uhriinsa meidät vanhurskautetaan. Tässä vaiheessa yksi heistä sanoi: ”Jeesusko saa tuon aikaan?” Vastasin: ”Kyllä, Hän on ainoa, joka voi sen tehdä.”

Erosimme pyydettyäni häntä jatkamaan totuuden etsintää. Hän sanoi tekevänsä niin, aina!

Rukoillaan heidän puolestaan ja että he löytävät totuuden. Sinä päivänä oli rohkaisevaa jakaa raamattuja hyvien keskustelujen kera. Näemme tässä maassa avoimuutta ja haluamme käyttää parhaiten nämä tilaisuudet, sillä meillä on paljon voitettavaa. ”Päättelen siis, etteivät tämän nykyisen ajan kärsimykset ole verrattavissa siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.” Room. 8: 18.

ISRAELIN RAAMATTUSEURAN EVANKELIOIMISTYÖ     THE BIBLE SOCIETY IN ISRAEL





Kotisivuille, klikkaa tästä!

BALTIAN JUUTALAISTYÖN HEINÄKUUN RUKOUSKIRJE

 
"1.Matkalaulu; Daavidin virsi. Minä iloitsin, kun minulle sanottiin: 
"Menkäämme Herran huoneeseen". 
2. Meidän jalkamme saavat seisoa sinun porteissasi, Jerusalem; 
3. sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen, 
4. jonne sukukunnat vaeltavat, Herran sukukunnat, niin kuin Israelille on säädetty, kiittämään Herran nimeä." Psalmi 122: 1-4

 

Maanantaina tämä toteutuu Toivon ja Juhanin kohdalla, kun he lähtevät Israeliin CPGM:n Chosen People Global Ministries’in Jerusalemissa pidettävään vuosikokoukseen. He osallistuvat samalla järjestön järjestämään Israelin 70-vuotis juhlallisuuksiin. Suureen Juhlakonferenssiin osallistuu kaiken kaikkiaan noin 600 henkilöä, jotka Chosen People Ministries- järjestössä toimivia henkilöitä ympäri maailmaa. On suurta Jumalan armoa ja johdatusta saada olla mukana tässä suuressa kansainvälisessä juutalaisten evankeliointiin panostavassa yhteisössä, jossa yli 90% toimijoista on Jeesukseen Messiaanaan uskovia juutalaisia. Joskus olemme ajatelleet, että tämä on ikään kuin apostolien tekojen jatkoa, jossa saamme yhdessä sinun kanssanne suomalaisina olla mukana.
Viisikymmentä vuotta sitten alkanut herätys juutalaisten keskuudessa jatkuu, se on kantanut hedelmää ja edelleen kantaa. Matkaohjelmassa on aluksi järjestön kansainvälisen johtokunnan kolmipäiväinen kokoustaminen aamusta iltaan. Rukoillaan hyviä neuvotteluita, päätöksiä tulevaisuutta ajatellen ja tapaamisia veljien kesken. Jokaiselle päivälle on tiivis ohjelma, retkipaketteineen, vierailut paikoissa joissa ainakaan Toivo ja Juhani eivät ole aiemmin käyneet.
Syyskuun alussa järjestettävä holokaust-leiri on seuraava mittava yhteinen ponnistuksemme. Nettisivuiltamme näet laskurin joka näyttää pienellä viiveellä taloudellisen tilanteen leirikulujen kattamisesta, tällä hetkellä meillä on noin neljännes varoja kerättynä. Kiitos sinulle, jos voit jollakin tavalla olla mukana tukemassa tätä arvokasta hanketta, jonka tarkoituksena on paljon kärsineiden juutalaisten sielujen pelastuminen. Lentoliput leirille osallistujille on jo valmiiksi hankittuina ja he ovat itse matkansa kustantaneet. Tämä osoittaa suuren halun päästä tälle leirille Suomeen. Yksi tulijoista on jo poistunut ikuisesti keskuudestamme ja hänen tilalleen tulee joku toinen. Rukoillaan, että tämä matka saa olla kaikille leiriläisille suureksi siunaukseksi ja iankaikkiseksi iloksi. Samoin pyydämme esirukousta kaikille leirin vastuunkantajille.
Syyskuun lopussa meillä on jälleen ilo olla järjestämässä Sukkot-juhlaa eli lehtimajajuhlaa yhteistyössä Salon helluntaiseurakunnan kanssa. Alustava ohjelma julkaistaan lähiaikoina nettisivuillamme. Tervetuloa Lehtimajajuhlille Saloon 21.-23. syyskuuta, siellä on paljon mielenkiintoista ohjelmaa ja tietenkin mahdollisuus osallistua sapatti-illalliseen ulkomaisten vieraidemme kanssa.
Kiitosaiheita on paljon niin kuin rukousaiheitakin. Rukoillaan Latvian juutalaisyhteisöjen puolesta, että saisimme nähdä alkaneen herätyksen myös siellä leviävän voimallisesti. Kiitämme erityisesti sateesta, joka on vihdoin kostuttanut maan täällä kotimaassamme.


Siunaavin yhteistyöterveisin,
 
Toivo ja Malla

 

Israelin Raamattuseuran Evankelioimisraportti      6.6.2018

Minä olen uskonnollinen

”Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä.” Jesaja 43:11

Kun tarjosin raamattua eräälle miehelle kadulla, hän sanoi: ”Ei kiitos, olen uskonnollinen”. Niin ja tämä on tarkalleen se syy miksi hän ei voi nähdä Jumalaa. Ihmisillä on tapana ajatella, että jos he vain tekevät tai lakkaavat tekemästä tiettyjä asioita Jumalalle, Hän on tyytyväinen ja hyväksyy heidät. Jos se olisi meistä kiinni ollaksemme Jumalan hyväksymiä, hän ei olisi uhrannut ainoaa Poikaansa. Näin Hän sanoo: ”Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä.” Tämä on sanoma, jonka haluamme viedä eteenpäin, että ainoastaan Yeshuan kautta voimme olla Jumalan hyväksymiä.

Viime torstaina meillä oli hienoja tapaamisia eri ihmisten kanssa. Keskustelimme monista eri taustoista tulevien ihmisten kanssa poliisista ortodoksirabbiin ja tuntui siltä, että Jumalan suosio oli yllämme tuona päivänä. Kun lähestyin tuota poliisia (nainen), tarjosin hänelle traktaattia, jossa oli kuva karitsasta ja sen alla sana Messias. Hän katsoi sitä ja sanoi: ”Miksi tämä karitsa on niin surullinen?” Vastasin: ”Tämä on hyvä kysymys. Muistatko Pääsiäisen? Mitä tapahtui karitsalle? Se tapettiin ja veri siveltiin ovenkamanaan ja ovenpieliin Jumalan tuomion välttämiseksi.” Hän oli samaa mieltä ja jatkoin: ”Samalla tavalla oli Messias uhrattava meidän sijastamme niin että me olisimme vapaat tuomiosta.” Hän katsoi yllättyneenä ja sanoi lukevansa sen.

Odottaessani että ystäväni lopettaa keskustelunsa Ben Yehuda kadulla Jerusalemissa, israelilaisten noin 25 hengen turistiryhmä oli kulkemassa ohi ja tarjosin jokaiselle yhden traktaatin. He muodostivat piirin ympärilleni ja kysyvät, mikä se oli. Kerroin heille, että se oli kertomus Yeshuasta ja sitten ryhmän johtaja sanoi: ”No miksi sinä et kerro meille hänestä?” Mikä loistava tilaisuus! Niinpä siinä Jerusalemin keskustassa saarnasin kokonaan israelilaiselle kuulijakunnalle. Sanoin: ”Kuvitelkaa, että on iso kuoppa tuolla ja ihmiset putoavat siihen, jos minä vain seisoisin tässä enkä tekisi mitään, olisinko hyvä mies?  He sanoivat, etten olisi. ”Niin, tämä on se, mitä olen tekemässä, kertomassa teille, että on kuoppa ja jos ette ota vastaan Yeshua Messiasta, olette vaarassa. Selostaessani jotkut alkoivat lähteä pois ja kanssani jäi pieni ryhmä. Yksi tytöistä kysyi: ”Mitä tämä merkitsee minulle?” Kerroin hänelle, että he saisivat iankaikkisen elämän. Tässä vaiheessa yksi mies tuli ja kutsui heitä kaikkia jatkamaan eteenpäin. Heidän lähtiessään sanoin: ”Odottakaa hetkinen! Kenties se mitä juuri kerroin teille on valhe. Mutta se voisi olla myös totta. Niinpä tehkää niin kuin minäkin olen tehnyt ja tutkikaa itse saadaksenne selville onko se totta.” Moni jatkoi matkaa traktaatit käsissään ja rukousteni saattelemana.

Pyydän jatkakaa rukousta palvelutehtävämme puolesta ja monien pelastussanoman kuulleiden ja kuulevien puolesta. Ihmiset ovat siteissä. Olkaamme uskollisia ja kertokaamme eksyneille suuret uutiset, että he voivat saada elämän ja yltäkylläisen elämän.

ISRAELIN RAAMATTUSEURAN EVANKELIOIMISTYÖ   



Nivalan helluntaiseurakunta
- kansainvälinen seurakunta -
Perustettu 08.07.1951




Comments