Lähetyskentiltä

 BALTIAN JUUTALAISTYÖN TAMMIKUUN RUKOUSKIRJE


"Vuosi vanha vaipui hautaan riemuineen ja murheineen. Ihmismieli puhkee nöyrään rukoukseen, kiitokseen. Oi jos vuosi alkava oisi Luojan siunaama.

Oi jos koittais päivä uusi sydämeen nyt jokaiseen, uusi toivo orastaisi syttyis usko Jeesukseen. Silloin vuosi alkava oisi Luojan siunaama."


Jälleen olemme aloittamassa uutta vuotta työn merkeissä. Alkavalla viikolla Toivo on lähdössä Vilnaan, rukoillaan johdatusta matkalle sekä tapaamisiin.
Joulukuun matkamme Latviaan onnistui yli omien odotustemme. Juutalaisyhteisön väkeä tuli Sanan kuuloon, joitakin uusiakin oli mukana. Toivo ja Fiona olivat julistusvastuussa, vanha ystävämme pastori Stanislav oli järjestänyt kaikki käytännön asiat erittäin hyvin. Näin meillä oli tilaisuuden jälkeen mahdollisuus keskustella kaikkien halukkaiden kanssa. Eräs mieshenkilö teki uskon ratkaisun.
Myös ystävämme Roman oli tullut tilaisuuksiin mukaan, hän on ollut uskovien veljien kanssa tekemisissä nyt enemmän, pienen tauon jälkeen. Tämä on rukousvastaus, aiemmin pyysimme teitä rukoilemaan erään naishenkilön puolesta, joka on ollut joskus uskossa. Hän oli tullut juutalaisseuraan ja jopa synagogaan saaden siellä hämmennystä aikaan, väittäessään evankeliumin harhaopiksi ja valheeksi. Tämä nainen on ollut keväästä asti Saksassa töissä ja on luultavammin siellä vielä tämän vuoden ajan. Rukoillaan edelleen, että hän ei aiheuta enempää harmia työlle ja vaikka jäisi Saksaan pidemmäksikin aikaa.

Roman oli iloinen tavatessaan meidät ja saimme rukoilla yhdessä. Tapasimme myös kaksi naista, joista toinen oli entisen synagogan johtajan Boriksen vaimo, joka on ollut parin vuoden ajan tilaisuuksissamme tiiviisti mukana. Hän tuli tervehtimään ja esitteli itsensä, sanoin kyllä muistavani hänet hyvin alkuajoista asti. Hänen miehensä tuli uskoon kaksi viikkoa ennen kuolemaansa vajaa kymmenen vuotta sitten. Rukoillaan tämän rouvan puolesta, että seuraavalla matkallamme helmi-maaliskuun vaihteessa voisimme yhdessä keskustella ja rukoilla hänen kanssaan. Hänen silmistään jo näkee, että sydämentasolla on jo ratkaisu Jeesuksen puoleen tehty.

Toinen naisista on ystävämme Alla, joka aiemmin yritti aina estää evankeliumin julistamisen tilaisuuksissamme. Erityisesti, kun olimme juutalaisyhteisön kanssa yhteisissä juhlatilaisuuksissa. Nyt hän on innolla kokouksissa mukana ja uusi elämä pilkottaa hänenkin katseestaan. Vielä pitää mainita Grigorista, joka nousi spontaanisti kokouksen lopussa. Hän julisti paikalla olleille yhteisön jäsenille, että kaikki mitä Toivo ja Fiona ovat heille puhuneet nyt ja aiemmin on kaikki totta ja löytyy Toorasta. Uskokaa mitä he ovat teille puhuneet Jeesuksesta, Messiaasta. Ja että ennemmin tai myöhemmin jokainen juutalainen ottaa Jeesuksen pelastajanaan vastaan.  Grigori kertoi myöhemmin meille, että hän haluaa sanan julistajaksi. Muistetaan Grigoria ja Anatolia erityisesti rukouksin, koska he toimivat nyt voimakkaasti ja innolla yhteisön keskuudessa rukoillen ihmisten kanssa ja puolesta sekä auttavat monia näin löytämään Messiaan.

Maaliskuun alussa meillä on tarkoitus olla viisi päivää Daugavpilsissä ja tavata kaikkia halukkaita sekä pitää kokouksia kahtena päivänä pastori Stanislavin seurakunnan tiloissa.

Pääsiäisenä on jälleen vuorossa uusi askel työssämme, jolloin järjestämme yhteistyössä Missio Europen kanssa sielunhoitotapahtuman Daugavpilsissä. Pastori Petri Välimäki on vaimonsa kanssa silloin puhujavastuussa. Tämä on niin tärkeä askel, että pyydämme erityistä rukoustukea näihin tilaisuuksiin ennen kaikkea tulkeille ja puhujille, mutta myös kuulijoille. Menneisyyden haavat ja kärsimykset ovat arka aihe ensikertaa puhuttaessa näissä holokaustista eniten kärsineissä maissa.

Helmikuun 3. päivä klo 10:30 jatkuvat järjestämämme pastori Petri Välimäen ’’Lähellä ihmistä’’ sielunhoitoseminaarit, yhteistyössä Karmel-kodin kanssa. Ensimmäinen "Lähellä Ihmistä" seminaari  järjestettiin viime marraskuun 25.päivä ja se on lähetetty tämän vuoden ensimmäisellä viikolla myös radiossa, Tampereen alueella viitenä iltana. Opetusjaksot ovat vielä kuunneltavissa nettisivultamme AUDIO osassa ja ovat myös jatkossakin. Seminaarin ohjelma löytyy samoin nettisivuiltamme. Ilmoittautumisia on jo tullut, mutta vielä on tilaa tulla mukaan. Seminaari on maksuton, mutta ruokailut kahvituksineen ovat maksullisia, koko päivän lounas- ja kahvipaketti 20 €. Tämän vuoksi tarvitaan ilmoittautumiset seminaariin, että Ulla voi suunnitella kaiken ajoissa ja kaikille varmasti riittää.

Toukokuussa järjestettävä Shavuot-juhla Riiassa Sofar-Seurakunnassa on hyvä lisätä rukouslistalle myös, niin että voisimme olla Herran käytössä näissä tilaisuuksissa. Toki toivomme muistamaan kaikissa muissakin edellä mainituita tilaisuuksia niin, että puhujat, tulkit, matkat ja kaikki valmistelut olisivat siunatut ja kantaisivat pysyvää hedelmää iankaikkisuuteen.
 
Oikein siunattua alkanutta Uutta Vuotta 2018! Kiitos, että saamme olla kanssasi yhteistyössä myös tämän vuoden ajan. 
 
 
Toivo ja Malla
 
Via Baltica Ministry  CPM-Finland ry
PL 7, 39501 Ikaalinen - FINLAND
Tel. +358 40 037 3570
Shalom Haverim AUDIO-sivuille klikkaa tästä!

BALTIAN JUUTALAISTYÖN  VUODEN VAIHTEEN UUTISKIRJE 
 

Haluamme toivottaa hyvää ja siunausrikasta Uutta Vuotta 2018 kaikille työmme esirukoilijoille ja tukijoille. Tässä on lyhyt info, koskien uuden vuoden aattona ja ensimmäisinä päivinä lähetettävää Shalom Haverim radio-ohjelmaa.

Karmel-Kodilla viime marraskuussa järjestetyn sielunhoidollisesta seminaarista tehty radio-ohjelma lähetetään Tampereen FM taajuudella 99,5 MHz 31.12.2017 alkaen seuraavasti: Ensimmäinen osa, lähetys 31.12. klo 13 – 13.15 ja uusinta klo 19. Seuraavat osat lähetetään 1.,2.,3. ja 4. päivinä tammikuuta alkaen kello 19:00. Seminaarin opettajana on pastori Petri Välimäki.
Ohjelmat ovat kuunneltavissa Tampereen FM taajuudella 99,5 MHz. Kuuluvuusalue kattaa Tampereen kehyskuntineen (Pirkkala, Nokia, Kangasala, Lempäälä, Ylöjärvi). Ohjelman voi kuunnella myös netissä em. lähetysaikoina kaikkialla Suomessa osoitteessa https://livetaajuus.fi/radio/pispalan-radio/. Mikäli unohdat kuunnella ohjelmia lähetysaikoina, ei hätää, voit kuunnella seminaarin myös äänitallenteelta Shalom Haverim AUDIO-sivuiltamme.

Shalom Haverim - messiaanista monikielistä ohjelmaa tuottaa CPM-Finland, yhteistyössä Pispalan radion kanssa. FM 99,5 MHz

 
 Oikein siunattua ja armorikasta Uutta Vuotta 2018!
 
Toivo ja Malla
 
Via Baltica Ministry  CPM-Finland ry
PL 7, 39501 Ikaalinen - FINLAND
Tel. +358 40 037 3570


Nivalan helluntaiseurakunta
- kansainvälinen seurakunta -
Perustettu 08.07.1951




Comments